Monday, 3 June 2013

Aduan Pelajar

Assalamu'alaikum dan selamat petang

MPP 2013 telah mengadakan tinjauan selama beberapa hari (dan menjalani sendiri kehidupan disini sebagaimana yg dilalui oleh pelajar yg tinggal disini) di penempatan hostel Tasik Puteri,penempatan Azalea. MPP2013 telah mengunjungi post keselamatan di Azalea dan sedang berusaha untuk menyelesaikan beberapa masalah yang dihadapi oleh para pelajar disini. 

Beberapa perkara yang MPP 2013 ingin nyatakan:

1)Post guard di penempatan azalea berada di azalea 1 (blok 1) dan ada pegawai bertugas 24 jam secara bergilir. Semua keadaan di sana dalam keadaan terkawal.

2) Masyarakat yang tinggal disini, semua ramah (bergantung pd student bagaimana bergaul dgn mereka)

3)Rumah dalam keadaan yang baik dan selesa (secara peribadi pandangn kami, sebahagian besar keadaan rumah di azalea sngt selesa jika dibandingkn dgn keadaan hostel jana niaga)

4)Bas ada sejam sekali walaupun kadang-kadang lewat 15-40 minit

5) Para pelajar senang memperoleh makanan disini memandangkan ramai penduduk yg berniaga.

Beberapa cadangan/penambah baikkan yang dicadangkan oleh MPP 2013 untuk dijalankan penambahbaikkan adalah:

1) Untuk keselamatan,pihak UNISEL perlu mengadakan kerjasama dgn polis yg berdekatn untuk mengawal keselamtn pelajar. Jika ada apa-apa masalah kecemasan,boleh hubungi En Zahari,pegawai yg bertugas di Azalea; 0126974867

2)Pihak UNISEL boleh Mengadakan program-program UNISEL bersama masyarakat setempat, bukan shj untuk keuntungn pelajar malahan untuk UNISEL sendiri.

3)Pihak UNISEL perlu menyediakan kelengkapn perabot yg cukup seperti meja belajar dan sebagainya. Manakala, bagi sebahagian rumah yang banyak kerosakkan, pastikan semua kerosakkan tersebut diperbaiki sebelum mendaftarkan student di rumah tersebut. Manakala, grill pintu rumah amat penting dipasang,utk keselamatan pelajar.

4)Mengadakan perbincangan dengan pihak pengurusan bas agar jadual perjalanan bas lebih teratur sebagaimana yang telah ditetapkan. Pelajar yang ingin tahu perjalanan bas,boleh hubungi terus pemandu bas: Devan-0123621231 dan Suraj -0165007776

Selain itu, MPP2013 telah menghubungi technician penyelenggaran lif di Azalea dan Pengerusi tnb azalea , memandangkan ada bangunan azalea yang ada penempatan student mengalami kerosakan lif. Kerosakan tersebut tidak dapat diperbaiki dalam masa terdekat memandangkan kerosakan lif tersebut agak teruk dan memerlukan belanja yang besar untuk diperbaiki.

No comments:

Post a Comment